Tags

,

Multi-factor authentication (MFA)

2 step verification (2FA)
Επαλήθευση σε 2 βήματα στα Ελληνικά λέγεται και είναι ένα περισσότερο βήμα για την πολλαπλή επιβεβαίωση, δλδ εκτός απο τον κωδικό μας εισαγωγής σε ένα πανέλο διαχείρισης, ζητά και έξτρα επιβεβαίωση με αποστολή κωδικών

Είναι το (νέο) σύστημα που ο κάθε server webmaster (Google, Wp, Joomla, Drupal, κλπ) βρήκε προκειμένου να κάνει τουλάχιστον 2 πράγματα.

Να ενισχύσει την ασφάλεια του “λογαριασμού” μου, και να επιβεβαιώσει οτι είμαι εγώ.
Γιατί όμως ενδιαφέρεται ο καθένας για την ασφάλειά μου?
Πρέπει να αισθάνομαι ανασφαλής?
Είναι ο λογαριασμός μου σε κίνδυνο?
Θα δούνε τα μέιλ που έχω στείλει στη μάνα μου?
Όχι._ Η ασφάλεια τέτοιων συναλλαγών-διαδικασιών αναφέρεται στην προσπάθεια κακόβουλων λογισμικών να “χρησιμοποιήσουν” τη διεύθυνσή μου ώστε να μπορούν μέσα απο καλοφτιαγμένα προγράμματα να στέλνουν πολλά μηνύματα σε άλλους “μασκαρισμένα” με το λογαριασμό μου. Κανείς λοιπόν δεν ενδιαφέρεται (πλην των μυστικών υπηρεσιών, χαχα) για τα email μου, αλλά πάμπολοι ενδιαφέρονται για τη γραμματοθυρίδα μου!
Το πιο σημαντικό όμως είναι το δεύτερο.
Όλοι μας θέλουμε να διαφημίσουμε κάτι στο διαδίκτυο. Απο ένα απλό προϊόν έως μια πολύπλοκη υπηρεσία ή ό,τι.
Ο τρόπος να το κάνουμε πλεον είναι με διαδικτυακή διαφήμιση. Εφόσον ελπίζουμε σε διαδικτυακή πώληση, θα πρέπει να προβληθούμε και διαδικτυακά. Θέλουμε λοιπόν να “εμπιστευτούμε” ένα μεγάλο δίκτυο λ.χ. Google, FB  ώστε να το πληρώσουμε και να προβάλει τη διαφήμισή μας. Θέλουμε δε και να πληρώσουμε και λίγα. Όσο πιο λίγα γίνεται- ο πρώτος κανόνας του εμπορίου. Θα του πούμε λοιπόν να μας προβάλει με βάση κάποια φίλτρα, φίλτρα ηλικίας, γεωγραφικά φίλτρα, εκπαιδευτικά φίλτρα, φίλτρα φύλλου κλπ.
Δλδ θα θέλαμε να διαφημιστούμε σε :
Άντρες, 25-50 ετών, Ανωτάτης σχολής, που μένουν στην Αθήνα.
Πώς φαντάζομαι λοιπόν οτι το σύστημα θα μου κάνει τη χάρη? Με χαρτορίχτρες? Όχι.
Μέσω της διπλής επιβεβαίωσης και άλλων στοιχείων του προφίλ μας, το όποιο σύστημα μπορεί να “στοχεύει” πελάτες σε όλο τον κόσμο με βάση τα καταχωρημένα φίλτρα.

Ο πιο βασικός λόγος λοιπόν, όσο και να φαντάζει περίπλοκο και παράλογο (κατά κάποιους), είναι να δίνουμε την ευκαιρία στα αυτοματοποιημένα συστήματα να μας βρίσκουν, ώστε να είμαστε και εμείς ένα κομμάτι της ψηφιακής αγοράς, και να μπορούμε να αποφασίζουμε καλύτερα βασιζόμενοι σε όσο το δυνατόν περισσότερες προτάσεις προϊόντων ή υπηρεσιών γίνεται.

Τάσος Καμπουρόπουλος

Advertisements